Hírek : Utcára szabadította GP-motorját a Ducati |
Utcára szabadította GP-motorját a Ducati
Az olasz motorgyár olyasmit művelt azzal, hogy lerántották a leplet a Desmosedici RR-ről, mintha a Ferrari begurította volna a szalonjaiba Michael Schumacher F1-es autóját lámpával, indexekkel és rendszámtartóval felextrázva. A példa egy kicsit túlzó ugyan, mivel a Ducati azért jó pár dolgot "lebutított" a motoron, ám ennek csupán a költséghatékonyság áll a hátterében, mivel Loris Capirossi és Sete Gibernau eredeti versenymotorját senki sem tudta volna megfizetni.
A leendő Desmosedici RR tulajdonosok azért így sem panaszkodhatnak majd, mert paripájuk számos alkatrésze egy az egyben kerül át a GP-versenygépből, ami azért nem kis fegyvertény. A Mugellóban leleplezett utcai kivitel motorja főbb paramétereiben megegyezik a versenyváltozatéval, azaz 989 köbcentiről és négy hengerről van szó, amelyek L alakot zárnak be, persze párosával... A mindenféle méregdrága és pillekönnyű alkatrészekkel kitömött blokkból több mint 200 lóerőt csavartak ki az olasz mérnökök, ami azt is jelenti, hogy minden idők legerősebb szériában gyártott Ducatijáról van szó.
A kipufogórendszer 4-2-1 elrendezésű, a végdob - akárcsak a versenyváltozaton - rafináltan el van dugva a farokidomban, jelenlétéről mindössze néhány nyílás árulkodik.
A négyhengeres blokkot acélcsövekből hegesztett térhálós váz öleli körül, de ebből szinte alig látszik valami, mert a csúcstechnikát szénszálas elemekkel fedték be. A lámpákat leszámítva, a Desmosedici RR külseje szinte hajszálra megegyezik a versenyváltozatéval, ami nem is véletlen, hiszen mindkét esetben ugyanaz a tervezőgárda faragta ki az ideális íveket.
A rugózásról elől-hátul méregdrága Öhlins alkatrészek gondoskodnak, a hátsó lengőkar érdekessége, hogy változatlan formában került át a versenymotorról, így vélhetően ez is kielégíti majd a célközönség igényeit. A fékeket a Brembo jegyzi, míg a hétküllős magnéziumfelniket a Marchesini műhely szállítja.
A kész műre az illem kedvéért szereltek indexeket és rendszámtartót, ám vélhetően ezek nem sokáig lesznek majd a motorokon, mivel nem a közúti ingázás lesz az elsődleges feladatuk.
A jelenlegi tervek szerint évi 400 darab készül majd a replikákból, amelyek 2007 júliusában jelennek meg a piacokon, de aki biztosra akar menni, jobban teszi, ha előre megrendel egy példányt. A már zajló előjegyzésnél egyébként elsőbbséget élveznek a 999R tulajdonosok. A kétféle mintával rendelhető Desmosedici RR pontos ára egyelőre nem ismert, de akinek egy ilyen ritkaságra fáj a foga, annak legalább 14,5 millió forintot kell félretennie a konyhapénzből.
|